מי אנחנו ?

בלוג זה בא לתת יד מכוונת לעסקים המעוניינים להתעמק בתהליך שיווק הדיגיטלי בעצמם. תוכלו למצוא כאן כתבות העוסקות בשיווק, כלים שימושיים, מדריכים וטיפים. אנחנו אוהבים פידבק ולכן נשמח לענות לכל תגובה או שאלה שתצוץ לכם:)

אהבתם?
תרגישו חופשי לשתף:)
נדבר על זה ?
עזרו לנו לעזור לכם בעזרת פידבקים, שאלות והעלאת נושאים נוספים שתרצו להעמיק את הידע שלכם בהם
5/5 - (1 vote)

1. הקדמה

בשנת 1958 נולד הרעיון לאינטרנט בשל צורך צבאי להעברת מידע בין בסיסים, מאחר והרעיון צבאי אנו לא יודעים באמת מי המציא אותו, שכן הפטנט (אם אפשר לקרוא לו כך) שייך לארה"ב.

מה שכן ידוע לנו שהמידע זלג החוצה די מהר, ותוך כ-6 שנים ניתנה האפשרות לגופי ממשל ואנשי ציבור ידועים לעשות בה שימוש. כאשר תכלס הרשת שעדיין לא הפכה לרשת יכלה להעביר הודעה אחת בכל פעם, מעין קו חד סטרי כאשר כל פעם צד אחר עושה בו שימוש.

2. תקופת הביניים: עולמות מוקדמים ועד ARPANET שנות ה-60

  • 1958 הקמת ARPA בארה״ב בעקבות השקת sputnik (nominus.com).
  • תחילת שנות ה‑60: עבודות תאורטיות כמו פיקלנרוק על packet‑switching (1961) (WIRED)
  • תחילת שימוש ברשתות צבאיות/ממשלתיות כמו AUTODIN (1962–1964) (nominus.com)

ARPANE .3 הרשת הראשונה (1969–1983)

  • 3.1  הקמה והזרעים הראשונים

    • 1969 החיבור הראשון בין UCLA ל‑ SRIתחילת ARPANET עם IMPs (.
    • בתחילת שנות ה‑70,  גדילה מהירה של IMPs ואירופה מצטרפת עם בריטניה ונורבגיה .
  •  3.2 אבני דרך טכנולוגיות

    • 1971: Ray Tomlinson  שולח את דואר האלקטרוני הראשון ברשת.
    •  1972 הקמת IANA ותחילת תקני כתובות רשת .
    • 1983 (1 בינואר): מעבר מ־NCP  ל־ TCP/IP  , יום הולדת של האינטרנט המודרני (WIRED)

4. השלב המסחרי והעולמי (שנות ה-80 עד ה-90)

  • ARPANET: 1983-1990 נסגרת, רשתות אחרות צומחות CSNET, SATNET ועוד
  • 1985: הרישום הראשון של סמל דומיין  symbolics.com (WebFX)
  • 1989:  פרסומו של Tim Berners‑Lee להצעת ה־World Wide Web בשיטת היפרטקסט
  • 1991: השקת האתר הראשון של CERN והתחלת פריצה לפרסום עולמי
  • אמצע שנות ה‑90  Netscape, AOL, Yahoo הופעת דפדפנים ומנועי חיפוש מסחריים
קיצור תולדות האינטרנט

5. התרחבות עולמית והתפתחות שירותים (2000–2010)

  • 1993 : שידור הקונצרט הראשון באינטרנט על MBone (Severe Tire Damage) (WIRED)
  • 2000 : הנשיא ביל קלינטון שידר את הנאום הרשמי הראשון דרך האינטרנט
  • גידול דרמטי בשירותים מסחריים – Google, Amazon, Gmail, YouTube (2005) ועוד

6. עידן הרשתות החברתיות (2010–2025)

6.1 הופעת פלטפורמות גדולות

  • Facebook (2004), YouTube (2005), WhatsApp, Instagram, TikTok WeChat ,Telegram  ועוד – כל אחת עם עשרות עד מיליארדי משתמשים

6.2  מגמות שימוש גלובלי 2025

  • בתחילת 2025: כ־5.56 מיליארד משתמשי אינטרנט , כ־67.9 % מהאוכלוסייה העולמית
  • באוגוסט 2025: כ־5.65 מיליארד גולשים, 68.7 % חדירה עולמית
  • פופולריות גבוהה: רק 2.58 מיליארד ללא אינטרנט
  • שיעור חדירה: גברים: % 70.8 , נשים % 66.5 

6.3  שימוש ברשתות חברתיות ב-2025

    • 5.24 מיליארד משתמשים פעילים ברשתות חברתיות, % 63.9 מהאוכלוסייה ול־% 94.2  מהגולשים באינטרנט
    • גולש ממוצע משתמש כ־6.8 פלטפורמות שונות ביום ומבלה בסביבות 2 שעות ו־21 דקות ביום
    • הנתונים מדגישים כיצד רשתות חברתיות מהוות חלק בלתי נפרד מהחוויה האינטרנטית של רוב האנשים

7. עולם היום: מגמות עכשוויות ועתיד האינטרנט

7.1  מונופול וטכנולוגיה

  • Google, Meta ועוד משמשות דומיננטיות בשוק פרסום דיגיטלי ואינטרנטי; החלטות משפטיות של 2025 עשויות להוביל לחלוקת ענקיות אלו

7.2  ריבונות דאטה באירופה

  • מגמת פיתוח פלטפורמות אירופאיות כמו ProtonMail, Ecosia, שימוש בתוכנות קוד פתוח ניסיון להפחית תלות אמריקאית

8. סיכום: אבני הדרך מאז ועד היום

אבני דרך מרכזיות:

  • 1961: תאורטיקת  packet‑switching
  • :1969  הקמת ARPANET
  • :1971 דואר אלקטרוני ראשון
  • 1983: מעבר ל‑TCP/IP

 

1989–1991: המצאת WWW והאתר הראשון

  • שנות ה־90: מסחור אינטרנט ודומיינים
  • שנות ה־2000: הדומיננטיות של Google, YouTube, Amazon
  • שנות ה‑2010: רשתות חברתיות עולמיות
  • 2025 : כ־5.6 מיליארד גולשים, שימוש ברשתות מהותי לחיים

סכנות והונאות בגלישה ברשת- כללי זהירות‼️

גלישה בטוחה ברשת מתחילה במודעות אישית והבנה כי אומנם אתם באתם לצרוך מידע ולבצע קניות/פעולות חוקיות. אבל במקביל גם העבריינים, האקרים ושאר חלאות אדם מחפשים קורבנות ברשת, בדיוק כמו שכייסן ינסה לגנוב לך את הארנק במציאות.

 

יש להיזהר מהקלדת פרטים אישיים (כמו תעודת זהות, כרטיס אשראי או סיסמאות) באתרים לא מאובטחים או בהודעות חשודות.

 

חשוב לבדוק שהאתר משתמש בהצפנת HTTPS להימנע מהורדת קבצים ממקורות לא מוכרים, ולהיזהר מקישורים בהודעות דוא"ל או ברשתות חברתיות שעלולים להיות ניסיונות פישינג.

 

מומלץ להשתמש בסיסמאות חזקות ושונות לכל שירות, להפעיל אימות דו־שלבי (2FA) היכן שניתן, ולעדכן באופן קבוע תוכנות, מערכת הפעלה ודפדפן כדי לחסום פרצות אבטחה. בנוסף, כדאי להשתמש בתוכנת אנטי־וירוס עדכנית, ולהפעיל שיקול דעת לפני שיתוף תמונות, מיקום או מידע אישי שעלול לשמש לרעה.

 

אל תתנו אמון באנשים שאינכם מכירים בוודאות, ייתכן כי גנבו זהות של אדם המוכר לכם ודרכו מבצעים הונאה. לכן וודאו היטב כל קישור וכל פניה אליכם.

 

מומלץ לפתוח תיבת מייל כללית (כתובת אחרת) שתשמש אתכם לצורכי רישום באתרים, קניות, סיסמאות וכן הלאה. קח תוכלו לשמור על התיבה האישית שלכם נקייה מווירוסים וניסיונות הונאה(ככל הניתן, להקטין סיכונים).

לסיכום

האינטרנט צמח משורשיו כפרויקט מחקר צבאי בסוף שנות ה-50 לרשת עולמית שמתחברת לאינספור תחומים: תקשורת, מסחר, בידור, ממשלות ותרבות.

 

כיום, 5.6 מיליארד אנשים משתמשים בה, והפלטפורמות הגדולות כמו פייסבוק, יוטיוב, טיקטוק ועוד הן חלק בלתי נפרד מהחיים. במקביל, מתנהלות מגמות של ריבונות דיגיטלית, אתגרים רגולטוריים, ושינויים טכנולוגיים שמעצבים את עתיד האינטרנט בשנים הקרובות. בייחוד עם כניסתו של ה-AI לפני שנתיים וחצי(באופן מסחרי/המוני).

אולי תאהבו גם

שיווק באמצעות משפיענים - DMYB

שיווק באמצעות משפיענים – אסטרטגיות מנצחות לשנת 2025

בעשור האחרון, שיווק באמצעות משפיענים הפך לכלי מרכזי בארגז הכלים של משווקים, מותגים ועסקים בכל גודל. בשנת 2025, המגמה הזו

מה זה AEO – איך לשנות תוכן קיים וטיפים לכתיבה עתידית

AEO הוא קיצור של Answer Engine Optimization תהליך אופטימיזציה שמטרתו להגדיל את הסיכוי שהתוכן שלך יוצג כתשובה ישירה או מובלטת

פרסונליזציה בשיווק דיגיטלי - DMYB

היפר פרסונליזציה בשיווק דיגיטלי: איך AI משנה את חוקי המשחק ב-2025

תוכן עניינים המונח "היפר-פרסונליזציה" הפך לנושא חם ומדובר בשיווק המודרני. לא מדובר בעוד התאמה אישית פשוטה, אלא באסטרטגיה מבוססת בינה