מי אנחנו ?

הבלוג שלנו נוצר כדי לתת ליזמים ולבעלי עסקים מקום ללמוד, להתעדכן ולהבין טוב יותר תהליכים שמניעים צמיחה בצורה ברורה, פרקטית וללא עומס מידע. כאן תמצאו תובנות מהשטח, כלים שימושיים, מדריכים קצרים וכתבות שעוזרות לקבל החלטות חכמות יותר בעולם העסקי.

5/5 - (12 votes)

מהו בעצם שיווק בפייסבוק, בעקרון הוא דומה מאד לשיווק בערוצי דיגיטל אחרים, כמו בגוגל בו קיים קידום ממומן המבוסס על תקציב ועלות להקלקה /חשיפות / המרות. בנוסף, קיים גם קידום אורגני לעסקים, המבוסס על פעולות המבוצעות על ידי איש מקצוע המביא את האתר לעמוד הראשון בתוצאות החיפוש (מכאן הדרך לקונים סלולה ובטוחה) באמצעות ידיעת המתדולוגיה של ענף ה-SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION) וביצוע שורת משימות באתר, על בסיס "תורת הקידום" העדכנית ביותר, כפי שקהילת המקדמים בעולם, מכירה אותה.

כך גם בפייסבוק (כלומר לא בדיוק שכן פייסבוק אינה מאפשרת קידום אורגני מבוסס פעולות ברורות וסט חוקים כמו בגוגל), בשל היותה פלטפורמה חברתית המבוססת על אלגוריתם "רגשי" המנתח אחרת את הנתונים, כלומר הסגמנט הרגשי חשוב יותר מקוד "יבש" ועל בסיסו פייסבוק למעשה מציגה לגולשים את הפוסטים האורגנים והמודעות הממומנות של שלל מפרסמים.

קצת מבולבלים? בצדק! ואנו מתנצלים מראש כי זו רק ההתחלה..

פייסבוק משנה את הכללים והחוקים בתדירות גבוהה ואינה נוהגת בשקיפות כלפי הגולשים / מפרסמים ולמעשה כלפי כל מי שיש לו עמוד אישי או עסקי.

לאנשי המקצוע זה מרגיש כמו ניסוי קליני הכי גדול שאי פעם בוצע ומבוצע מדי יום ושעה.

אם אתמול העלת פוסט אורגני שהגיע לעשרות אלפי חשיפות / צפיות, הרי שכיום זה כבר לא בהכרח יקרה שוב, שכן האחרונים הגבילו מאד את החשיפה האורגנית של העמודים.

מכאן, שהקידום האורגני בפייסבוק מורכב מאוד לביצוע וצריך להתנהל בתשומת לב והבנת חוקי המשחק, אחרת… העמוד יכול להיחסם או לספוג עונשים לפרקי זמן שונים.

זה יקרה, לא מפני שאתם לא יודעים לנהל את העמוד כראוי, אלא מפני שפייסבוק שינו את הכללים מאתמול להיום ולכן תמיד ישנו חשש בכל הנוגע לשיווק בפייסבוק.

מדוע הם נוהגים בחוסר שקיפות ואינם מעדכנים את הצרכנים שלהם? קטונו מלהבין.

אך לאור עובדה זו, חשוב לדעת לפעול אורגנית נכון בעמוד מותג ובמקביל לתפעל קמפיינים ממומנים מהעמוד.

בכך, תוכלו לשמור על החשיפה והנראות בקרב קהל יעד רלוונטי.

אז איך עושים קידום עסקים בפייסבוק ?

כמו במרבית הדברים בחיים, כך גם בשיווק יש לשלב מספר כלים שונים בו זמנית, במקרה שלנו מדובר על תפעול אורגני וממומן לעמוד המותג, קבלו כמה אבני דרך:

  • פתיחת עמוד: הגדרת כל הפרטים במלואם, כולל ובפרט חסימת מדינות אויב, הגדרת אבטחה, שם העסק, תחומי התמחות, אתר האינטרנט, שעות פעילות, מענה אוטומטי בצ'אט, ופרמטרים רבים נוספים, כולם חשובים.
  • איסוף חברים אורגני: זימון חברים מהעמוד האישי שלכם, הגדלת כמות החברים בעמוד העסקי, שיתוף פוסטים מהעמוד לקבוצות רלוונטיות בכך תעודדו צרכנים לעשות לעמוד שלכם "לייק" ולהפוך לחברים.
  • הצעה שיווקית: אם אתם משווקים / מוכרים שירות או מוצר הקפידו להציג לצרכנים את תועלות המוצר, מחיר כדאי, מבצעים, או כל הטבה אחרת שתגביר את העניין של הצרכן במוצר שלך ולא במתחרים. זכרו כי פייסבוק מוצפת בעסקים המוכרים את אותם מוצרים או דומים להם. השתדלו לתת ערך מוסף כלשהו.
  • קביעת שפה עיצובית ומסר שיווקי: עדיף לקבוע שפה אחידה אותה תוכלו לשנות מעת לעת לפי צורכי הפרסום(מבצעים, ימי מכירות עולמים וכד') יחד עם זאת לבצע A B testing מעת לעת על מנת לבדוק אפקטיביות ושחיקה של הקו העיצובי הנוכחי.
  • מענה מהיר: אחד הפרמטרים החשובים בפייסבוק הוא מדד המעורבות הבודק למעשה את כמות המעורבות בכל פוסט, החל מ-לייקים וכלה בתגובות, אזכורים, רגשנים (אימוגי'ם) ובמקביל גם זמן המענה שלכם להודעות בפרטי ובגוף הפוסט. ככל שתענו/תגיבו מהר יותר כך פייסבוק יחשוף את העמוד שלכם לקהל רחב יותר.
  • קידום ממומן: ישנם מספר שיטות לפרסם בפייסבוק, הקלה והמהירה בינהם הנו לקדם פוסט בתשלום, לבחור אזור גאוגרפי, קהל יעד, גילאים, מגדר וכל פרט החשוב למיקוד הפרסום מול קהל יעד מתאים (לא כל הפרמטרים עובדים, ולא כולם נחוצים) למתקדמים מבינכם מומלץ לעבוד באמצעות ad-manager (מנהל המודעות) דרך מערכת זו תוכלו לבצע קמפיינים בשיטות מתקדמות יותר, לטרגט קהל מדויק יותר ולאסוף מידע אודות הצרכנים הפוטנציאלים המבקרים בעמוד או נחשפים לפרסום שלכם. בנוסף ישנם טפסי לידים, סקרים וכלים נוספים, ככל שהעסק שלכם מתאים להם.
  • הגדרת תקציב: ניתן להגדיר תקציב יומי / כללי לכל תקופת הקמפיין, מומלץ לתקצב בתחילה לפרקי זמן של שבועיים על מנת לבחון יעילות. חשוב לדעת כי קמפיינים אינם מתחילים להניב תוצאות/מכירות / פניות בהתחלה וייתכן מאד כי יעברו כשבוע שבועיים עד שהקמפיין באמת יתחיל לתפקד.

אל תעצרו את הקמפיין בכל מקרה! הנתונים חשובים לכם להפקת לקחים ותובנות לקמפיין הבא, ללא נתונים אלו אתם עלולים לחזור על אותה "טעות" שוב ושוב ולבזבז כסף וזמן.

קידום עסקים בפייסבוק - מאמר מאת DMYB blog

אולי תאהבו גם

פרסונליזציה בשיווק דיגיטלי - DMYB

היפר פרסונליזציה בשיווק דיגיטלי: איך AI משנה את חוקי המשחק ב-2025

המונח "היפר-פרסונליזציה" הפך לנושא חם ומדובר בשיווק המודרני. לא מדובר בעוד התאמה אישית פשוטה, אלא באסטרטגיה מבוססת בינה מלאכותית
ניהול מוניטין לעסקים - מאמר מאת DMYB

ניהול מוניטין לעסק - אתה לא תמיד יודע איפה זה תופס אותך?!

למוניטין שלילי יש נטייה לחמוק מהרדאר שלנו, זה בסך הכל הגיוני כי יחפש על עצמו תוכן שלילי,
חיפושים פופולריים היום - מאמר מאת DMYB blog

מה אנשים מחפשים היום? הצצה אל החיפושים הפופולריים ביותר בגוגל

אבל מה זה בכלל אומר "חיפושים פופולריים"? מדובר במונחים וביטויים שאנשים רבים מחפשים בגוגל לאורך זמן נתון.
קידום אתרים לתעשייה מסורתית - מאת DMYB blog

שיווק דיגיטלי לחברות מבוססות ותעשייה מסורתית במשק הישראלי

שיווק דיגיטלי הפך בעשור האחרון לכלי קריטי עבור חברות מבוססות, תעשיות מסורתיות ועסקים מכל קשת המשק הישראלי.
ניהול מוניטין ברשת- DMYB

ניהול מוניטין ברשת (online reputation management)

ניהול מוניטין ברשת הוא אחד המונחים החמים בעולם הדיגיטל, שכן הוא מתייחס לנראות שלנו ברשת ובעיקר לאזכורים שליליים עלינו, או על העסק שלנו.
Google spam update - DMYB blog

"Google spam update": מרץ 2024 - מה זה אומר עבורכם?

היי חברים, שמעתם על עדכון גוגל מרץ 2024? כן כן, עוד עדכון אלגוריתם מפוצץ שגורם לכל עולם ה-SEO לרעוד.
קידום באינסטגרם לעסקים - DMYB

קידום באינסטגרם לעסקים

מדהים לחשוב עד כמה מהירה הדרך שעשתה אפליקציית אינסטגרם (Instagram) מאז יצאה אל האור לפני למעלה מעשור (10.2010) ועד היום,