כמי שפוגש לקוחות פוטנציאלים רבים מדי שנה, מעולמות תוכן ומסחר במנעד עצום אני נתקל בכל סוגי ההתנגדויות, לכל תעשייה יש את "סל התרוצים" משלה. מדוע לא להשקיע בשיווק בדיגיטל?
הקשים או הקשוחים מכולם הם אנשי התעשיות המסורתיות, החל מברזל וכלה בנייר ומוצרי פלסטיק. האחרונים לרוב אינם מעוניינים בדריסת רגל בעולם הדיגיטל שכן הם סבורים שהשיווק הישן והטוב שהם עושים ומכירים, דרך קשרי עבודה של שנים ארוכות, ונאמנות עסקים הדדית.
זה מספיק להם ולכן אינם נדרשים להשקיע בעולם הדיגיטלי. גישה זו מוטעית ביסודה וגרמה לכך שנותרו מאחור, בעוד המתחרים שלהם, הצעירים והנאורים יותר סגרו את הפער של שנות וותק ע"י גישה צעירה, מהירה, מקצועית ובעלת חשיפה גלובלית המניבה להם לקוחות חדשים, בעלי היקפי עבודה גבוהים.
ואילו הם, מדשדשים מאחור עם אנשי מכירות" חצי עייפים", ושיטות שיווק מיושנות שאינן תואמות לדור הצעיר שירש את ניהול התאגידים והעסקים המשפחתיים. שאינו מתחבר לשיטות ניהול ושיווק ישנות, ומעוניין בטכנולוגיה ואוטומציה מלאה של כל המפעל, על כל אגפיו. לכן מחלקת השיווק ומכירות צריכה לאמץ שיטות שיווק חדשות, ולחשוף את המפעל לתחומים ולקוחות חדשים.
דבר נוסף שהביא לרוח השינוי הנו AI אשר פרץ לחיינו לפני כשנתיים וחצי, ומאז לא מפסיק להפתיע, לחדש, לייעל ולעשות עבורנו מטלות רבות ומגוונות, להיות חבר ורע ולענות על כל שאלה שתהיה לנו. אפילו הדור המבוגר המשמשים מנכ"לים ויו"ר תאגידים הבינו שהקדמה אינה נתינת לשליטה, והם חייבים לאפשר מרחב פעולה רחב לשיווק דיגיטלי, ולבחון את הפוטנציאל הטמון בכך עבור המפעל/חברה שהם מנהלים.
אז איך קבוצה טכנולוגית ותיקה עשתה קפיצה של 30 שנה קדימה?
באמצעות טרנספורמציה דיגיטלית מלאה
באמצע שנות ה־90, כאשר ארגונים בישראל רק החלו להיפרד מערימות של ניירת ודיסקטים ולעבור למערכות מחשוב מתקדמות, החברה המדוברת שלא אחשוף את שמה כמובן, הייתה מהראשונות לספק פתרונות IT מקיפים: מערכות שהפכו מידע מבוזר לידע ארגוני ממוקד, ושינו את צורת העבודה של מאות חברות .הביקוש לשרותיהם היה עצום, והחברה צמחה במהירות מסחררת. תוך שנים בודדות הפכה לשם דבר בקנה מידה ישראלי.
לאחר כ־30 שנות פעילות, החברה רכשה מספר חברות נוספות מתוך שרשרת הספקים שלה, והפכה מחברה אחת לקבוצת חברות, מתוך כוונה לספק ללקוחות ענק פתרון הוליסטי מלא. אבל לצד היתרון העסקי… הגיעו גם אתגרים (אני מתייחס רק בהיבט השיווקי ולא לתחומים אחרים).
הבעיה: תשתית דיגיטלית מיושנת, בעידן שבו הנראות קובעת הכל👁️
בעוד שחברת האם (החברה שרכשה את יתר החברות) הייתה מוכרת, יציבה וממותגת היטב. החברות שנרכשו פעלו באופן שמרני, ושמרו על שיטות שיווק ישנות, והזנחה של הקיים. אשר לא רק שלא תרמו למוניטין החברה, אלא פגעו בה קשות שכן הנוכחות הדלה שהייתה אינה מעודכנת, לרבות ובפרט:
- אתרי אינטרנט מיושנים שלא עודכנו עשור.
- נוכחות דלה מאד במדיה הדיגיטלית
- ללא SEO, משמע האתרים אינם מופיעים בתוצאות החיפוש בגוגל ומנועי AI
- ללא פעילות בלינקדאין, למרות שעיקר קהל היעד הוא בשוק האמריקאי.
- ללא תשתיות ניטור, אומנם לא היה כלך מה לנטר, אך לא נשמר דטה שיווקי מעולם.
- ללא נכסים שיווקיים בסיסיים כגון, אזכורים באתרים מקצועיים וכן הלאה.
- בשוק שבו "מי שלא שם לא קיים", קבוצת ה-IT התאגידית מצאה את עצמה עם תדמית מקוונת שלא משקפת את העוצמה, האיכות והיקף השירות שלה.
השינוי בחשיבה ובהקצאת משאבים הגיעה כאשר המנכ"ל סימן יעד אסטרטגי: חדירה לשוק האמריקאי.
הפער? עצום
הזמן לפעול? עכשיו‼️
הפתרון: טרנספורמציית דיגיטל מלאה - מהאסטרטגיה ועד השטח
לשם כך ביצענו ריענון מלא, יסודי ומדויק של כלל הנכסים השיווקיים של הקבוצה, בישראל ובארה"ב.
מה כלל התהליך?
מחקר שוק מעמיק בישראל ובארה״ב
בחינת מתחרים, מיפוי מילות מפתח, זיהוי מגמות, ניתוח קהלים ויצירת אסטרטגיית חדירה לשוק האמריקאי, במקביל לבניית החשיפה בשוק הישראלי.
הקמת אתר מרכזי חדש לקבוצה
לקבוצה היו 4 אתרים שנבנו בתקופות שונות במהלך העשור וחצי האחרונים, כל אתר בצבע ושפה מיתוגית אחרת. אין כל קשר בין האתרים ברמה התכנית או קישוריות. לכן המלצנו על הקמת אתר לקבוצה, כל חברה תקבל סקשן ייעודי משלה אך הכל יתקיים תחת המעטפת השיווקית והמיתוגית של חברת האם.
עדכון, שכתוב והרחבת כל התכנים הקיימים
כולל:
- יצירת תוכן חדש לכל תחומי הפעילות
- עריכה תוכן מקצועית בהתאם לשוק האמריקאי
- בניית עמודי נחיתה ייעודיים
- שיפור חוויית משתמש והיררכיית תוכן
- מחיקת תכנים ישנים ולא רלוונטים כיום.
הטמעת תשתיות ניטור וניתוח מתקדמות
חיבור האתר לכלי מדידה:
- Google Analytics
- SEMrush
- Search Console
- Trackers למילות מפתח בישראל וארה״ב
או במילים אחרות – סוף סוף יש DATA אמיתי.
קידום אורגני SEO–AI
העבודה כוללת:
- אופטימיזציה של מאות עמודי תוכן
- ביצוע פרוטוקול 301 מכל האתרים לאתר החדש.
- בניית היררכיית תגיות
- חיזוק סמכות האתר
- שיפור Core Web Vitals
- אופטימיזציה לתשובות שמנועי AI מציגים
- תיוג תמונות ע"ש החברה, הרחבת תאור בסרטוני וידיאו קיימים.
- רישום במנועי חיפוש כגון גוגל ובינג.
יצירת ליבה ויזואלית חדשה לקבוצה
יום צילום וידיאו + סטילס:
תדמית הנהלה, תהליכי עבודה, מתקנים, צוותים – חומר שהפך לנכסים שיווקיים חיוניים. ומשמש גם לאתר הקבוצה, לעמודי המותג ברשתות חברתיות, ולעמודי הפרופיל האישי של המנהלים/עובדים.
הקמת ערוץ YouTube והטמעתו באתר
סרטונים לפי תחומי פעילות, מסרים עסקיים וסיפורי לקוח.
כניסה ללינקאדין – מאפס עוקבים למאות פעילים
- הקמת עמוד עסקי רשמי לחברת האם, ולצוות ההנהלה. כולל הדרכה לתפעול והתנהלות.
- ליווי בפתיחת פרופילים למאות עובדי החברות.
- האצת צמיחת קהל איכותי הצליחה בזכות חשיפה עוצמתית שהוקמה בתוך כחודש וחצי/חודשיים.
רישום באינדקסים מקצועיים בישראל ובארה״ב
מהלך קריטי להגדלת הסמכות הדיגיטלית. כלל רישום בעשרות אינדקסים ומנועי חיפוש מקצועיים. בישראל ובארה"ב. באמצעות אתרים בתחום התעשייה והטכנולוגיה – קפיצה משמעותית באמינות ובדירוג האורגני.
תוצאות: 10 חודשים של עבודה = 10 שנים של קפיצה קדימה
הלקוחות חיכו, והצלחנו בסגירת הפער בדיגיטל באופן משמעותי.
גוגל ישראל: עמוד ראשון
מגוון מילות מפתח תחרותיות בתחום ה־IT השירותים המנוהלים ותשתיות מחשוב.
גוגל ארה״ב: עמוד שני/שלישי ובמגמת עלייה רבעונית
היעד: עמוד ראשון בתוך 12–9 חודשים נוספים.
לינקדאין: צמיחה של מאות עוקבים
ומעל80 עוקבים חדשים בכל חודש.
נכסים ויזואליים חדשים שיוצרים תדמית מודרנית וחזקה
הסרטונים והצילומים משמשים לאתר הבית, ערוץ יוטיוב, עמודי סושיאל,מצגות, וגיוס לקוחות.
מודעות גוברת של ההנהלה לצורך הקריטי בנוכחות דיגיטלית
מנהלים שבעבר היו סקפטיים, הפכו לתומכים נלהבים.
אופטימיזציה למנועי חיפוש AI
הקבוצה מופיעה בתוצאות ChatGPT, Gemini ו־Copilot לשאילתות מקצועיות רלוונטיות.
השורה התחתונה: דיגיטל הוא לא “תוספת” הוא תנאי קיומי בכל תעשייה🏭
הסיפור של הקבוצה הוא סיפור על פער שיכול לקרות לכל חברה ותיקה ומוכרת ככל שתהיה. המקרה שלפניכם אינו ייחודי. אני פוגש מדי שנה חברות ועסקים גדולים מאד שנמצאים בסטטוס דומה. אשר הבינו כי במציאות העכשווית לא ניתן "להתעלם" משיווק בדיגיטל, ולא מקידום אורגני. כי:
- לקוחות מחפשים בגוגל
- משווים בין אתרים
- מקבלים החלטות מתוך מנועי חיפוש מבוססי AI
- ומצפים למצוא חברה מקצועית גם ברשת לפני שהם מרימים טלפון
חברה שרוצה למכור לשווקים בינלאומיים, חייבת להיראות ולהישמע בהתאם.









