מי אנחנו ?

הבלוג שלנו נוצר כדי לתת ליזמים ולבעלי עסקים מקום ללמוד, להתעדכן ולהבין טוב יותר תהליכים שמניעים צמיחה בצורה ברורה, פרקטית וללא עומס מידע. כאן תמצאו תובנות מהשטח, כלים שימושיים, מדריכים קצרים וכתבות שעוזרות לקבל החלטות חכמות יותר בעולם העסקי.

5/5 - (8 votes)

תוכן עניינים

ניהול מוניטין ברשת הוא אחד המונחים החמים בעולם הדיגיטל, שכן הוא מתייחס לנראות שלנו ברשת ובעיקר לאזכורים שליליים עלינו, או על העסק שלנו.

למשל- בוודאי קרה לכם לא פעם שחיפשתם לדעת אודות אדם (עובד פוטנציאלי/ שוכר דירה/ מכר)  או עסק מסוים (לקוח פוטנציאלי) והקלדתם את שמו בשורת החיפוש בגוגל.

אותן תוצאות שעלו מולכם, הן אותו "מוניטין" מדובר ובואו נודה באמת, לא תמיד מדובר במוניטין חיובי.

אמיתי או שקרי, יכולות להיות לאותם אזכורים השלכות מרחיקות לכת, בוודאי אם מדובר בשיימינג, או רכילות גרידא וכל אחד שנתקל בסיטואציה שכזו, היה מעוניין להסיר/ להעלים את האזכורים השליליים כמה שיותר מהר. לכך קוראים-ניהול מוניטין ברשת (Online Reputation Management).

ניהול מוניטין ברשת – איך עושים את זה נכון?

ראשית חשוב לדעת כי ניהול מוניטין ברשת הוא תהליך ולא "זבנג וגמרנו", ישנן כמה וכמה פעולות לנהל את התהליך בצורה יעילה, נכונה ובעיקר כזו שתעלים/ תדחק את המוניטין השלילי:

  • פנייה ישירה אל האתר בו פורסמה הביקורת השלילית ובקשה להסירה.

נסו לפנות בצורה נעימה ולא מתלהמת לבעלי האתר, ספרו את השתלשלות העניינים ומדוע אתם מבקשים להסיר את הביקורת. תופתעו- לעתים זה עובד.

  • "גישת האני אתבע אותך!"

    סיכוי רב שאיום שכזה יסייע לכם לשכנע את בעלי האתר להסיר את הביקורת, שכן לא לכולם יש את הכסף והזמן להתרוצץ בביהמ"ש.

  • פנייה לגוגל –

לא תמיד זה עובד, אך ניתן בהחלט לנסות ולשלוח בקשה לגוגל להסיר את האזכורים השליליים ממנוע החיפוש, היה ומדובר על אזכורים אינטימיים הסיכוי דווקא לטובתכם.

  • אזכורים חיוביים –

בוודאי שיש כאלו אודות העסק שלכם ברחבי הרשת, אתרו אותם ותנו להם "בוסט" ע"י קידום אורגני- בניית קישורים חיצוניים ופנימיים לעמודים אלה, שיתוף פרופיל העסק ברשתות החברתיות וכדומה.

  • ניהול עמוד יוטיוב –

החיבור של גוגל מגיע גם ליוטיוב ולכן, הקפידו על תיוג שמכם בסרטונים השונים, מה שיכול לסייע בקידום התוצאות הללו על פני תוצאות שליליות. אותו כלל גם לגבי סרטוני תדמית ביוטיוב, שהינם בעלי פוטנציאל גבוה לעלות בתוצאות החיפוש.

  • ניהול פרופילים ברשתות חברתיות-

פייסבוק, לינקדאין, Pinterst, טוויטר וכדומה.

פרופיל בולט ופעיל ברשתות החברתיות יופיע בדר"כ בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

היה ותדעו לנהל את כלל העמודים הללו במקביל, תוכלו להיות גבוה בתוצאות החיפוש בעמוד הראשון.

  • ערך בויקיפדיה –

ויקיפדיה הוא דומיין "כבד משקל" ומשמעותי ובהרבה מקרים היא תופיע בתוצאה הראשונה או השנייה בחיפוש, לכן, פתחו ערך בויקיפדיה על העסק/ עליכם (תוכלו לפנות אל העורכים של ויקיפדיה ולשכור את שירותיהם לכתיבה, מה שיכלו להבטיח לכם שהערך לא יימחק וישרוד זמן רב).

לסיכום

ניהול מוניטין ברשת יכול להיות תהליך ארוך ומתיש לפעמים ורצוי להקדים תרופה למכה ולהיות הוגנים עם הלקוחות, לתת שירות איכותי וטוב תמיד.

אך היה ונתקלתם בסיטואציה הדורשת התייחסות, רצוי שלא לעשות זאת לבדכם, לשם כך מומלץ לשכור חברה לקידום אתרים המתמחה בתחום שתביא אתכם לחוף מבטחים ואתם תוכלו לישון בשקט.

online reputation management - DMYB

אולי תאהבו גם

קידום בפייסבוק לעסקים - DMYB

איך משווקים בפייסבוק ?

מהו בעצם שיווק בפייסבוק, בעקרון הוא דומה מאד לשיווק בערוצי דיגיטל אחרים, כמו בגוגל בו קיים קידום ממומן
קידום עסק קטן בגוגל - DMYB

קידום עסק קטן בגוגל

יש לכם עסק קטן, או בינוני ואתם רוצים לחשוף אותו לקהל לקוחות פוטנציאלי שנמצא ברשת. קוראים לזה- קידום עסק קטן בגוגל.

מה זה AEO - איך לשנות תוכן קיים וטיפים לכתיבה עתידית

AEO הוא קיצור של Answer Engine Optimization תהליך אופטימיזציה שמטרתו להגדיל את הסיכוי שהתוכן שלך יוצג כתשובה ישירה או מובלטת
קידום אתרים לוקאלי ב-2025 - מאמר של DMYB

קידום אתרים לוקאלי מתקדם ב- 2025

קידום אתרים לוקאלי לא רק הפך למרכיב קריטי באסטרטגיית השיווק הדיגיטלי של עסקים מקומיים, אלא עבר מהפכה של ממש עם כניסתנו לשנת 2025.

קידום עסקים בחגים - טיפים לשיווק מוצלח גם בימי סגר

החגים הבאים עלינו לטובה (ככה לפחות נהוג לומר) מביאים עימם זמן חופש ופחות עבודה, למשל, חגי תשרי
AI בעברית - מאמר של DMYB

AI בעברית: המהפכה הדיגיטלית בשפה שלנו

בעידן הדיגיטלי המהיר, כלי בינה מלאכותית (AI) הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו. אחד השימושים הבולטים של AI הוא יצירת תוכן איכותי, והיום, גם בעברית.
עדכונים שוטפים באתר משפרים את תוצאות הקידום

כמה זמן לוקח קידום אתר?

למדו כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל, אילו גורמים משפיעים על התוצאות ואיך להאיץ את ההתקדמות עם קידום אורגני חכם ועקבי.